De nieuwe winkelformule is gebaseerd op twee sferen - Dag en Nacht - zodat bezoekers een complete slaapomgeving ervaren. In de Slaap Experience kunnen zij óók kennismaken met de allerlaatste technologische toepassingen die aan de basis staan voor een gepersonaliseerd slaapadvies.

Slapen is persoonlijk. Daarom wil Beter Bed bezoekers laten ervaren wat een goede nachtrust voor hen persoonlijk betekent. De Slaap Experience heeft een intieme, sfeervolle nachtsfeer én een frisse, vitale ochtendsfeer. Hiermee zet Beter Bed niet de producten centraal, maar vooral de beleving van een goede nachtrust én van uitgerust wakker worden.
Naast de vakkennis van slaapexperts past Beter Bed ook data toe om elke klant de beste keuze te laten maken. Dankzij de Beter Slapen ID-technologie die met sensoren het lichaam meet - krijgen klanten nu een persoonlijk ligprofiel inclusief matrasadvies. “Het gebruik van data en metingen levert een objectief en op maat gesneden advies op over het matras of het kussen dat precies bij je past. Tijdens onze tests met deze nieuwe technologie werd duidelijk dat veel mensen heel andere voorkeuren hebben dan ze aanvankelijk dachten”, legt John Kruijssen, CEO van Beter Bed Holding, uit. In de nabije toekomst wil Beter Bed het mogelijk maken dat mensen zelf thuis metingen kunnen doen om hun ideale slaapoplossingen te ontdekken. De waarde van kwalitatieve slaap Als dé slaapspecialist van Nederland wil Beter Bed dat iedereen de goede nachtrust krijgt die zij of hij verdient. Beter slapen maakt mensen gelukkiger, gezonder en productiever. Daarom focust Beter Bed zich op het verbeteren van de kwaliteit van slaap. “Alles wat we doen, moet resulteren in een betere nachtrust”, aldus Kruijssen. “We trainen onze medewerkers om een deskundig en persoonlijk advies te kunnen geven, bieden duurzame kwaliteitsproducten en ontwikkelen een nieuwe meettechnologie waarmee klanten een matras of kussen vinden dat precies bij hen past.”

Een goede indruk van de Slaap Experience In de nieuwe Experience demonstreert Beter Bed de laatste (duurzame) innovaties en slaapoplossingen:
• Beter Slapen ID Het Beter Slapen ID meet met sensoren het lichaam van de consument. Met behulp van de uitslagen van deze test, gecombineerd met antwoorden op persoonlijke vragen, wordt de consument voorzien van onafhankelijk en het best passende matrasadvies.
• Beter Slapen Scan De Beter Slapen Scan is een interactief slaapadvies gegeven door Beter Bed chatbot Bo. De scan helpt om de slaapbehoeften van de consument in kaart te brengen én te voorzien van persoonlijk advies. Alle antwoorden en gesprekken die deze chatbot voert, helpen de slaapadviseurs op de vloer de consument te adviseren en data te verzamelen die later gebruikt kan worden voor het opbouwen van langdurige klantrelaties.
• M line Een spectaculaire Indoor led-wall van ruim 12 meter breed pronkt achter acht M line-matrassen. Zodra de consument binnen de juiste afstand van een matras komt, laat het led-schermdoor middel van afstandssensoren specifieke content zien over het matras.
• Interactieve kussenwand In de Beter Bed Experience ligt de uitgebreidste kussencollectie van Nederland. Om de consument te helpen de juiste keuze te maken is een interactieve wand gecreëerd, waarbij videocontent hem voorziet van alle benodigde informatie om een selectie voor het proefliggen te maken, waarmee hij het kussen kan uitproberen.