Telegraaf

TMG is een Nederlandse media-groep, actief op het gebied van dagbladen, tijdschriften, huis-aan-huisbladen, online diensten, radio en puzzelbladen. Met het doel om de consument optimaal te bedienen met nieuws en entertainment, op elk moment van de dag en via alle beschikbare distributievormen, richt TMG zich op de exploitatie van mediaconsumptie. Voorheen betrof dat alleen gedrukte media in Nederland. Er zijn echter vele nieuwe vormen van informatie ontstaan. TMG anticipeert met haar beleid op die ontwikkeling. Er wordt informatie geëxploiteerd via internet, (mobiele) telefoon en digitale schermen. TMG is voortgekomen uit dagblad De Telegraaf en is door overnames en lancering van nieuwe producten uitgegroeid tot een gediversifieerde mediagroep, waarbij de focus ligt op de platformen Print, Online en Radio. TMG wil transformeren tot een crossmediaal bedrijf door de online groei te versnellen en wil de krachten binnen de portfolio verder bundelen met de volgende sterke merken:

  • Telegraaf Media Nederland is dé marktleider in media met ruim 100 internetsites, minstens zo veel printtitels, én diverse productiehuizen.
  • TMG is aandeelhouder in een radiojointventure met Talpa
  • Met Keesing als aparte pijler zet TMG als leverancier van Puzzles & Games in op verdere groei.

TMG realiseerde in 2015 een omzet van € 480 miljoen met circa 2.100 medewerkers. De aandelen zijn genoteerd aan de effectenbeurs van NYSE Euronext Amsterdam en het fonds maakt deel uit van de AScX-index.

Voor meer informatie over TMG klikt u hier.